HÖSTRECEPT

Nu när hösten närmar sig i full fart så passar det ju utmärkt med ett av mina godaste höst recept som jag vill tipsa er om. Super enkelt att laga och tar bara 30min. 
 
Höstig Kotlettgryta med svamp.
 
  • 600g Benfria kotletter
  • 1 Gul lök
  • Soya
  • 300g philadelphiaost
  • Ca 2 dl mjölk
  • 1 näva torkade trattkantareller
  • salt & peppar
  • Ca 1 msk lingonsylt
  • färsk persilja
  • krasse
  1. Skär kotletten i skivor, bryn dem i lite smör i en stekpanna eller gryta.
  2. Skala och skär ner löken i tunna strimor och låt dem steka med kotletterna.
  3. Slå på Soya, philadelphiaost, mjölk och torkad svamp.
  4. Låt koka cirka 10 minuter.
  5. Smaka av med salt, peppar, lingonsylt och finhackad persilja.
  6. servera och toppa med krasse.
Koka ris eller blomkålsris att ha till. 
 
 
1 Madeliene:

skriven

Gott det ser ut! :)

Svar: Det är super gott och kan varmt rekommendera att prova!
Melinda

2 Madeliene:

skriven

SV: ska jag lätt göra :) Använder du dig av bloglovin?

Svar: är helt ny på detta med att blogga. vad är bloglvin?
Melinda

3 Madeliene:

skriven

SV: Bloglovin är en hemsida där man kan följa andra bloggar. :) Tänkte annars om du hade viljat göra ett bloglovin byte? Alltså att vi följer varandra :)

Svar: titta, absolut! ska jag fixa med detsamma. :)
Melinda

4 Madeliene:

skriven

SV: du får gärna säga till om du vill att vi ska följa varandra :)

Svar: har följt dig nu! du får gärna följa tillbaka.
Melinda

5 Madeliene:

skriven

SV: Lägger till dig direkt! :)

Svar: Kanon!
Melinda

Kommentera här: