HOME MAKEOVER BY RMÅLERI

RMÅLERI
Förra helgen beslöt jag mig för att det var dags att ge hallen en total makeover. Sen vi flyttade in i maj har vi inte gjort ett dugg i hallen, så det var verkligen på tiden. Bestämde mig för att göra det lättaste först, alltså bara måla om. Tapsera tar jag till sist, måste välja ut en passande tapet först.
 
  1. Jag började med att skydda glovet, med vanligt skyddspapp. Fäste skyddspappen med vanlig gul arbetstejp.
  2. Spacklade igen alla hål i väggen från skruvar och spik med spackelmedium på tub.
  3. När det hade torkat slipade jag väggarna med sandpapper 180. Slipade även över listerna eftersom dem också skulle målas.
  4. Tejpade runt kontakterna i förebyggande syfte för att inte råka måla dem med färg.
 
Nu var förarbetet äntligen klar, så nu kunde det roliga börja, Måla!
  • Jag använder mig självklart av den bästa kvaliten på både penslar och färg från Rmåleri.
    - Professional 7 Nordsjövit väggfärg
    - 70mm slask (pensel) och 23cm roller Nylon, finstruktur.
    - Orginal snickerifärg halvblank, Nordsjövit, 50mm lackpensel american style. 
 
  • Rmåleri har ett stort utbud på både färg och tapeter av kvalite. Flera års erfarenheter av målning och försäljning av färg, företaget har funnits i 25år.
Målning
  1. Bestämde mig för vilken vägg jag ville börja måla och tog sedan väggarna efterhand.
    - Professional 7 Nordsjövit väggfärg och 70mm slask och 23cm roller Nylon.
  2. Tänk på! Noga med att dra av tejpen från kontakterna direkt när du är klar med väggen, annars finns risk att inte all tejp släpper om färgen torkat in. 
  3. Nu listerna! Här är det viktigt att vara extra försiktig eftersom det är lätt att råka måla på väggen.
    - Här använde jag med utav, Orginal snickerifärg halvblank, Nordsjövit och 50mm lackpensel american style.
Resultatet blev otroligt bra! Kan varmt rekommendera material och produkter från Rmåleri. Dem är dessutom ALLTID 20% billigre än ordinarie priser på Nordsjöfärg.
Rmåleri hittar ni på deras fb sida https://www.facebook.com/swipnet.se/ eller i butik på Landsvägen 2218 i Anderslöv.
 
Jag har även en rabattkod till er. Uppger ni Bykarup10 så får ni 10% rabatt på ert första köp i butiken.
 
 
 
1 Jennifer:

skriven

Skönt att det blev bra och härligt med en rabattkod 😃

Svar: Kalas bra! ja visst är det härligt!
Melinda

2 Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

skriven

så kul att göra om :)

Svar: super kul, roligt med lite förändringar.
Melinda

3 Pärla:

skriven

Kul att du är nöjd, alltid roligt att fixa.

Svar: Ja visst är det roligt att fixa, resultatet är ju det roligast.
Melinda

4 Anonym:

skriven

Härligt med förändring

Svar: super härligt!
Melinda

Kommentera här: